Forums

Arie Elsenaar
 
Meldingen
Alles wissen

Arie Elsenaar

1 Berichten
1 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
219 Bekeken
 Arie
(@arie)
Lid Admin
Deelgenomen: 2 jaar geleden
Berichten: 16
Topic starter  

Ik begin zelf maar. Ik gebruik mijn echte naam in de titel, omdat ik ook zo verwezen wil worden. Logisch, toch?

Ik ben een 'hij', getrouwd, een zoon, en inmiddels twee kleinkinderen. Sinds november ben ik officieel met pensioen. Hobby's en bezigheden: golf, jeu de boules, bezig met bridge-cursussen en inmiddels ook al lid van een bridgegroepje voor een wekelijks rondje. Daarnaast fiets ik graag, waarbij ik probeer een keer per jaar ook een kampeerrondje Nederland te fietsen. 

Ik ben een kortverhaalschrijver, met diverse publicaties, deels onder de naam 'Leo Elsinger', helaas in boeken, bladen en websites die inmiddels niet meer bestaan. Ik heb zelfs een (regionale) schrijfwedstrijd gewonnen: De Nieuwegeinse Literatuurprijs. Allemaal wel een tijdje geleden, trouwens.

Mijn interesse in taal is er eigenlijk altijd al geweest, ondanks (of dankzij?) het feit dat ik een typische bèta-man ben: ik ben officieel 'wiskundig ingenieur', afgestudeerd aan de TU Delft. Maar ik ben mijn leven lang nieuwsgierig naar taal en talen. Zo heb ik Spaans geleerd, niet tot het niveau dat ik het vloeiend spreek, maar ik kan het wel makkelijk lezen. Ik heb zelfs Bengaals geleerd, en nee, zo exotisch is die taal niet: het behoort tot de top 10 van de talen ter wereld, gerekend naar moedertaalsprekers. Door het lastige alfabet moet ik die taal wel bijhouden om het te kunnen blijven lezen en begrijpen, en dat heb ik de laatste jaren wat minder gedaan. Maar ik ga het weer ophalen; dat beloof ik! 🙂 

Wil je meer weten over mijn interesse in de smoes? Lees dan 'over ons' op deze website, en ook mijn blog. Laat ik hier volstaan met de opmerking dat ik getriggerd ben bij het horen van een uiterst exotische smoes, en in de loop der jaren steeds nieuwsgieriger werd naar de rol die die smoes nou eigenlijk vervuld had.


   
Citeren
Deel: